ASSN Conducts Peace and Security Baseline Study for FES PSCC

African Security Sector Network (ASSN) team conducted a baseline study for the Friedrich-Ebert-Stiftung Peace and Security Competence Centre (FES PSCC) as part of the project “Security for All”, which is co-financed by the European Union.

This study intends to be a gap analysis audit and an overview on SSG/R processes in targeted countries (Nigeria, Mali and Cameroun) and the wider ECOWAS region.

The aim of the study is to identify gaps and the causes of the weak involvement of civil society in the public oversight of the security sector so that project activities in all work packages can be specifically tailored and targeted to encourage greater participation of civil society organisations in these reform processes in West and Central Africa.

The « Baseline Study of the State of Play of SSG-R and the inclusion of CSOs in SSR processes Nigeria, Mali, Cameroon and Wider ECOWAS-ECCAS Region » is available here

FRANÇAIS

Cette étude, menée par l’équipe du Réseau du secteur de la sécurité en Afrique (ASSN) pour le Bureau Paix et Sécurité, Centre de Compétence Afrique Subsaharienne de la Friedrich-Ebert Stiftung (FES PSCC) dans le cadre du projet « Sécurité pour tous » soutenu par l’Union Européenne, établit un diagnostic des lacunes et un aperçu des processus de réforme de la gouvernance du secteur de la sécurité dans les pays ciblés (Nigeria, Mali et Cameroun) et dans l’espace élargi de la CEDEAO.

L’objectif est d’identifier les lacunes et les causes de la faible implication de la société civile dans le contrôle public du secteur de la sécurité afin de mieux adapter les activités de l’ensemble du projet pour encourager une plus grande participation des OSC dans ces processus de réforme en Afrique de l’Ouest et du Centre.

L’étude de référence sur l’état de la RSS-G et l’inclusion des OSC dans les processus RSS au Nigeria, au Mali, au Cameroun et dans l’espace élargi de la CEDEAO » est disponible ici .